torsdag den 11. februar 2016

Serier Du Skal Se denne Torsdag Eftermiddag















Jeg har efterhånden nævnt det her en milliard gange, men jeg må hellere lige sige det én gang til. Jeg elsker at se serier, jeg elsker at finde nye serier, jeg elsker at se gamle klassikere og jeg elsker at se en hel sæson på meget kort tid og ikke have dårlig samvittighed over det. Jeg føler at jeg har lovet jer at dele mine yndlings serier med jer i et godt stykke tid nu, så derfor synes jeg at det var det i skulle høre om i dag! Alle disse serier kan findes på det danske Netflix, lige bortset fra Greys som i enten kan se på Viaplay eller i kan være rebels ligesom mig og bruge det amerikanske (ved ikke om det er en god idé at jeg anbefaler sådan noget haha).

Friends, Komedie. Alle 10 sæsoner på Netflix.
Vi kan lide så godt starte ud med denne for at få den overstået, eftersom er det er en serie jeg snakker om så ofte. Desuden kender de fleste jo Friends, eller det går jeg i hvertfald stærkt ud fra. IMDB's resume lyder: Follows the lives of six 20-something friends living in Manhattan. Hvilket er kort og godt, selvom alle når 30'erne til sidst;)

New Girl, Komedie. 4 sæsoner på Netflix.
New girl er hvad jeg vil kalde den Amerikanske version af Shit Happens, men så alligevel slet ikke. Humoren er anderledes men vi har altså at gøre med en pige der bor sammen med 3 drenge i en lejlighed, hvor at nogle ender op med at date. Rigtig sjov serie der er lige til at gå til, specielt hvis man elsker Zooey Deschanel ligesom mig.

The Returned, Drama. Første sæson på Netflix.
Jeg har snakket kort om denne serie sidste år, men for at opsummere: I en by begynder der at ske mærkelige ting da diverse personer dukker tilbage fra døden flere år senere efter at have forladt stedet. De er ikke blevet ældre, og er ikke selv helt klar over at de nogensinde forsvandt. Det sker hele tiden nye ting, og du finder løbende også ud af personernes fortid osv.

How to get away with murder, Drama. 2 sæsoner på Netflix.
Det her er mit seneste fund, og jeg skal lige love for at første sæson blev slugt i en fart for hold nu fest hvor er den god! En gruppe jurastuderende arbejder for advokaten Annalise Keating på alle hendes forskellige sager, dog har de meget at se til da de selv prøver at skjule noget forfærdeligt de har gjort. Undervejs vises flashbacks der hele tiden afslører nye detaljer, hvilket gør serien 100 gange mere afhængende. Skuespillet er godt, det er nogle flotte mennesker vi har med at gøre (bonus) og alle dem jeg har anbefalet denne serie til kan heller ikke få nok! Og denne serie er skrevet af Shonda Rhimes hvilket jo selvfølgelig forklare hvorfor den er så god.

Greys Anatomy, Drama, Komedie. Kan ses på Viaplay.
Vi slutter af med endnu en klassiker, nemlig selveste Meredith Grey. De fleste kender nok også til denne serie (som selvfølgelig også er et af Shondas værker) , men det skal ikke stoppe mig fra at fortælle jer om den. Her følger vi en række læge praktikanter på Seattle Grace hospital, og deres liv frem til succes. Vi følger dem gennem kærestesorger, sygdom, familieproblemer  og meget andet, alt sammen med en helt fantastisk form for humor, Forbered jer på en følelsesmæssig tur.

Der var nogle af de serier jeg slet ikke kan få nok af, er der nogle af dem i også ser? Eller måske er der nogle serier i synes jeg burde kende til? Skriv endelig, knus. 

4 kommentarer :

  1. Private Practise, Revenge og Scandal!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har hørt rigtig godt om Scandal, kunne være man skulle prøve at se et afsnit;) Tak for forslagene!

      Slet
  2. the carrie diaries, the originals, making a murder

    håber du får en super god ferie :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Har faktisk set et par afsnit af the carrie diaries, men af en eller anden grund røg jeg bare væk fra det.. Tak for forslagene, jeg skal helt sikkert se nærmere på the originals:)

      Også rigtig god ferie til dig!

      Slet

Back to Top