mandag den 1. august 2016

MUD Pop Up Workshop | Svaneke



Som jeg nævnte kort tidligere i dag i mit juli indlæg, så besøgte jeg på Bornholm en hyggelig lige butik/workshop og jeg synes at det var et indlæg for sig selv værd. Hele konceptet er at du vælger noget keramik/porcelæn, vælger nogle designs, klistre dem på, så bliver det brændt og 2-3 dage senere kan du hente det, eller de sender det til din hjemadresse.  Jeg vil derfor tage jer igennem hvordan det foregår, og give jer lyst til selv at prøve det af hvis i kommer et smut forbi Bornholm. Jeg er dog ikke helt sikker på om det er noget de har hele året rundt eller kun i højsæsonen, det hedder trods alt pop up workshop. De har en facebook side, den er ikke til så meget nytte men skulle i have lyst eller brug for at kontakte dem ang. videre spørgsmål kan i gøre det her.



Vi kan gøre det meget simpelt ved at i blot læser instruktionerne i rammen og kigger på mine billeder, eller vi kan køre den lidt længere udgave hvor at jeg forklare lidt mere i detaljer. Det er jo op til dig selv;)

Du starter med at vælge hvad du vil lave, der er et stort udvalg af både tallerkner, skåle, krus og mere. Både i hvid, kulørte, med mønstre og designs på i forvejen og uden. Jeg valgte en stor skål i en baby lyserød nuance. Herefter vælger du hvilket design du ønsker at sætte på og hvilken farve det skal være, et stort ark koster 25,- pr. styk, og så kan du få 5 for 100,-. Og de små tal og bogstaver koster 2,- stykket.

Når du har valgt dit design sætter du dig hen på en af de bænke de har linet op, og herfra begynder du bare at klippe rundt om dit design. Er det bare mig eller siger jeg ordet design, rigtig mange gange i det her indlæg? haha. Du behøver ikke at klippe helt op til mønstret, da det gule forsvinder når de varmer det op. Bare så tæt på som muligt uden af at du klipper noget i stykker. Herefter lægger du dine små stykker ned i vand, 20-30 sek. 

Når du tager dem op vil bagsiden af papiret glide direkte af, og du kan du sætte dit design på der hvor du ønsker det. Du kan stadigvæk rykke rundt på det for at få det ønskede udseende, men lige så snart du trykker det fast med lidt papir sidder det fast. Fortsæt indtil tilfreds med design.

Så er der ikke andet at gøre end at betale og så vende tilbage efter 2-3 dage (med mindre du vælger at få det sendt selvfølgelig). Du får et lille nummer, eller i vores tilfælde fik vi et hashtag som du skal sige når du henter. Det nummer eller tegn er så også brændt i bunden af dine ting.



Og her ses så det færdige resultat! Min mor lavede også et fad, som allerede har fået en lille ridse bagpå. Jeg er super glad for det færdige resultat, og glæder mig til at få brugt skålen godt og grundigt.

Som jeg skrev var dette sted både en workshop og en butik, og jeg synes også at butiks delen fortjener lidt opmærksomhed. Her var der både plakater, vaser, og andre fine interiør ting. Faktisk er jeg ikke 100 på hvad der var til salg og hvad der var til pynt da jeg kun lige kiggede hurtigt rundt, men jeg går da ud fra at vi har med en butik at gøre.


Det var alt for denne guide, hvad siger i? Er det noget der skal prøves af? Eller har i allerede prøvet det? Fortsat god dag allesammen, kram.


Ingen kommentarer :

Send en kommentar

Back to Top