søndag den 22. januar 2017

HOPE BAR & KALASET | Isa Smager På KBH










Så folkens, nu er det endelig blevet tid til at jeg kan fortælle jer om nogle af de spisesteder jeg har stående på denne og denne liste. Dette bliver et ret så langt indlæg, så jeg synes blot at vi skal kaste os ud i det!














Hvad? Hope Bar, se hjemmeside her
Hvor? Larsbjørnsstræde 7, 1454 KBH K
Hvor meget? $$$

Vi skal faktisk helt tilbage til efterårsferien hvor jeg var derinde med min mor for at finde denne anmeldelse frem, heldigvis skrev jeg det hele ned i mine noter på daværende tidspunkt så dem får i lige her:

Vi bestilte en wrap (65,-) og en burger (79,-). En purple smoothie (42,-) og sweet potato fries til burgeren (10,-)
Drinks kom efter ca. 10 min. Der blev sagt at vores mad var lige ved at være der. Personalet bestod af 3-4 personer, hvor en af dem havde mere travlt med selv at sidde og spise og chatte med venner, frem for at få vores mad frem hurtigere. Vennegruppen var også meget højlydt og sad og bandede meget, hvor medarbejderen godt lige kunne have bedt dem om at tone det en anelse ned. Det skal lige siges at der altså kun var 3-4 andre ud over os, så det var ikke fordi der var travlt, og slet ikke med den store mængde af personale. Efter ca. 20 min (efter bestilling) kommer der en ung herre og afleverer bestik. Han virker meget mere passioneret end ham der selv sidder og spiser. Han beklager og siger at vores mad er klar lige om lidt. Ca. 10 min efter det får vi maden, direkte efter får vi 2 (meget) stærke ingefær shots, som undskyldning for at der gik så lang tid.
Alt i alt:  

Hyggelig stemning og indretning (dog høje stole som måske ikke er de praktiske for alle). Maden smagte godt, og du får en masse for pengene (ihvertfald hvis du bestiller wrappen vil jeg mene). Dog er det ventetiden, og det at den ene medarbejde ikke deltager i arbejdet der gør at de kun får 2 stjerner med på vejen, øv øv kom igen.
















Hvad? Kalaset, se deres hjemmeside her
Hvor? Vendersgade 16, 1363 København
Hvor meget? $$$

Dette er stedet jeg indtog brunch i morges, og min hukommelse er derfor helt klar og frisk her. Jeg har ikke lige så meget at sige om dette sted som jeg havde om det sidste, men det er egentligt en god ting. Jeg bestilte deres Tante vegan brunch (som hedder Tante linse inde på selve caféen), en latte med oatly kaffemælk og et glas appelsinjuice. Min far og storebror bestilte to gange mormor brunch, en portion pandekager, en sort kaffe, en cappuccino og to glas appelsinjuice. Du bestiller i baren, tager selv dine drikkevarer ned til dit bord og får så maden serveret. 

Det hele gik super stærkt, der var næsten ingen ventetid til trods for at stedet altså var fyldt til bristepunktet. Var vi kommer 2 min senere havde der ikke være plads, det er helt sikkert. Maden smagte lækkert og du blev godt mæt, mine yndlingsting fra min tallerken må helt klart være brødet, hummusen (apropos sidste indlæg), kartoflerne og soya yoghurten. Det eneste minus jeg har må være at appelsinjuicen altså kom var en karton af, og bliver hældt i glas med isterninger, så der var ikke meget smag lige der. 

Alt i alt: 

Det lykkedes Kalaset at opnå 4 stjerner, hvis juicen er hjemmelavet næste gang jeg kigger forbi skal de nok få den sidste;)

Hvad synes i om den slags indlæg? Jeg har virkelig lagt meget arbejde (og tid) i det, så jeg håber i synes om det? Jeg håber i hvertfald at det var brugbart, hvis nu der skulle sidde nogle derude og mangle inspiration til deres næste cafe tur i København. Rigtig god søndag eftermiddag, nu vil jeg snuppe mig en netflix pause haha. Kram.

Ingen kommentarer :

Send en kommentar

Back to Top